İş

Turizm sektörü 2024’te yapay zekaya odaklandı

Turizm departmanı 2024’ü yapay zekaya odaklanarak karşıladı. Pek çok işletme, yapay zeka uygulamalarıyla iş süreçlerini ve müşteri deneyimini iyileştirirken, kaynaklarını gerçek anlamda kullanma fırsatı buluyor. Yapay zeka yatırımlarının önemine dikkat çeken bölüm profesyoneli, yoğun rekabet ortamında yapay zekanın başarının anahtarı olduğunu vurguluyor.

İş dünyasında yapay zeka teknolojilerinin kullanımı yaygınlaşırken turizm sektörü de buna bağlı olarak değişiyor. Üretken yapay zekanın sahada uygulanması somut bir fırsata dönüştürülürken, seyahat deneyiminden müşteri destek uygulamalarına kadar birçok alanda kullanılıyor. Statista’nın açıkladığı bilgiye göre seyahat ve konaklama segmentinin yüzde 30’u yapay zeka teknolojisinden faydalanırken, seyahatleri sırasında konaklayan tüketicilerin yüzde 70’i deneyimlerini güzelleştirmek için yapay zeka uygulamalarından yararlanmak istediklerini belirtiyor. Dünya genelinde otel misafirlerinin yüzde 77’sinin bir otelin sunduğu teknolojik olanakları önemli bir kriter olarak gördüğünü belirten Turizm ve Otel İşletmeciliği Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, turizm işletmelerinin teknolojik anlamda geride kalmaması için mutlaka teknolojinin gücünden faydalanması gerektiğini vurguluyor. rekabet ortamı.

“İnsanlara yönelik hizmet odaklı bu sektörde yapay zeka bir tehdit değil, bir nimettir.”

Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, “Yapay zeka uygulamalarının ortaya çıktığı ilk günden bu yana en büyük tartışma konusu, yapay zekanın işimizi elimizden alıp almayacağı endişesi oldu. Şunu özellikle belirtmek isterim ki özellikle turizm sektörü açısından yapay zeka bu sektörde olanlar için düşman değil dosttur. Sohbet robotları, fiyat teklifi asistanları ve akıllı arama motorları gibi uygulamalar müşteri memnuniyetini artırarak ticari fayda sağlıyor. “Otomatik ödeme, rezervasyon yardımı, hızlı müşteri hizmetleri, gerçek zamanlı izleme ve kontrol sistemleri de otellerin iş süreçlerinin verimliliğini artırıyor” dedi.

“Yapay zekaya yatırım yapmayan yaya kalacak”

Yapay zeka teknolojilerine yapılacak yatırımlara ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Mehmet Ferman Doğan, “Şirketler bazı maliyetleri yatırım olarak değil gider olarak görebilirler. Ama yapay zekaya yapılan yatırımın kesinlikle bunun dışında tutulması gerekiyor. Misafir beklentilerini anlamak gibi iş süreçlerinde yapay zekaya yatırım yaptıktan sonra çok kısa sürede kendini amorti ediyor. Bu noktada turizm sektöründe yönetici pozisyonunda bulunan herkese büyük sorumluluk düşmektedir. “Dönüşümü göremeyen ve bu alana yatırım yapmayanlar uzun vadede yaya olarak kalacak” dedi.

“Nitelikli personel yetiştirme konusunda firmalara büyük görev düşüyor.”

Kaynakları gerçek anlamda değerlendirmek için yapay zekanın da kullanılabileceğini belirten Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, sözlerini şöyle tamamladı: “Yapay zeka çok yeni bir alan. Doğal olarak bu alanda eğitim almış kişileri bulmak ve elde tutmak oldukça zordur. Üstelik birçok şirket nasıl ilerleyeceğimizi bilmiyor. Bu nedenle yeni nesil teknolojiler konusunda bilgili ve firmanızı bir sonraki adıma taşıyacak çalışanların yetiştirilmesi oldukça değerlidir. Özellikle BT ve pazarlama ekipleri bu alanda yetkin olursa süreçler çok daha hızlı ve rahat ilerleyebilir. Bu konuda şirketlere büyük sorumluluk düşüyor. Çalışanlara gerekli eğitimlerin verilmesi ve kendilerini geliştirecek ortamın sağlanması kritik önem taşıyor.”

Mehmet Ferman Doğan Hakkında:

Profesyonel kariyerine İngiltere, Türkiye, Rusya ve Ortadoğu’da Kempinski, Hilton, Marriott ve Hyatt Regency gibi turizm sektörünün seçkin zincirlerinin otellerinde başlayan Ferman Doğan, üst düzey yönetici ve genel müdür olarak görev yaptı.

Çalıştığı firmalarda birçok başarılı projeye imza atan Ferman Doğan’ın, The Sprits Business London Magazine ve The Hotel by MFD internet sitesi gibi yayınlarda turizm yazıları yayımlandı. Aynı zamanda Yiyecek ve İçecek Yüksek Lisansı kitabının da yazarı olan Doğan, 1950 yılında Paris’te kurulan Uluslararası Gastronomi Kulübü “Chaîne des Rôtisseurs”un aktif üyesidir.

Ferman Doğan, İngiltere Wolwerhamton Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra burslu olarak İngiltere Birmingham Üniversitesi’nde işletme alanında yüksek lisans eğitimini tamamladı. İyi derecede İngilizce ve Rusça bilen Doğan, hobi olarak spor ve şiirle ilgilenmektedir.

niksar-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Orhantepe Escort
Fatih Escort
Acıbadem Escort
Paşamandıra Escort
Yeniköy Escort
İhsaniye Escort
Çukur Escort
Yenidoğan Escort
Piri Reis Escort
Firuzağa Escort
Nenehatun Escort
Esatpaşa Escort
Hürriyet Escort
Telsizler Escort
Uskumruköy Escort
Sortullu Escort
Camiikebir Escort
Koca Mustafapaşa Escort
Arnavutköy Escort
Güzeltepe Escort
Kılıçlı Escort
Kınalıada Escort
Yavuz Selim Escort
Emin Sinan Escort
Halıcıoğlu Escort
Fener Escort
Haznedar Escort
Karagümrük Escort
Seyitnizam Escort
Zeytinburnu Escort
Mahmutbey Escort
Satmazlı Escort
Satmazlı Escort
Aydıntepe Escort
İzzet Paşa Escort
Firuzköy Escort
Bostan Escort
İcadiye Escort
Büyükbakkalköy Escort
Kazım Karabekir Escort
Balmumcu Escort
Büyük Çavuşlu Escort
İncirtepe Escort
Göçbeyli Escort