Teknoloji

Türk Telekom hasar onarımı için 3 milyar TL yatırım yapacak

Kahramanmaraşlı merkezli Türkiye’nin acısını saran depremin yaraları sarılmaya devam ederken, facianın şirketlere maliyeti de netleşmeye başlıyor. Depremin ardından GSM operatörleri, taşınabilir iletişimde yaşanan aksaklıklar nedeniyle sık sık eleştirildi.

Türk Telekom’un 2022 mali sonuçlarının açıklandığı toplantıda konuşan CEO Ümit Önal, deprem bölgesinde şirketin altyapısına verilen hasarın boyutunu anlatarak, bölgedeki yenileme çalışmaları için 3 milyar TL’ye yakın yatırım yapacaklarını açıkladı.

2022’de 13 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapan Türk Telekom, bu yıl bu rakamı 17 ila 19 milyar TL olarak hedefledi. Ancak tüm ülkeyi şaşkına çeviren şok, birçok şirkette olduğu gibi Türk Telekom’un da yatırım önceliğini değiştirdi.

Ümit Önal, “Yatırım taahhüdü değişti. Yaşanan afet, ana merkezlerde deprem güçlendirme çalışmalarının işin devamlılığı açısından önemini bizlere gösterdi. 2022 yılında Malatya, Maraş gibi deprem riski olan bölgelerde deprem güçlendirme çalışmaları yaptık ve bunun ne kadar önemli olduğunu gördük. Bundan sonra iş sürekliliği kapsamında yatırımlardan altyapı güçlendirme çalışmalarına daha fazla pay ayıracağız” dedi.

İletişimdeki sorunlar nedeniyle GSM operatörlerine yöneltilen eleştirileri değerlendiren Önal, “Bütün eleştiriler kendimizi taçlandıracağımız değerli bilgilerdir. Hepsini önemsiyoruz. Sürecin hassasiyetinden dolayı şu ana kadar söylemek istemedik ama eksiklikleri, daha çok yapılması gereken noktaları, ve Bu süreçte kendimize verilen görevler.

Türkiye’nin her ilçesinde varız. Her ilçede olmak ve güçlü bir organizasyon kasına sahip olmak daha hızlı organize olmamızı sağladı. Lojistikten enerjiye birçok alanda diğer operatörlere takviye sağlama imkanı bulduk. Öte yandan elektrik hatlarında ciddi hasar oluşması ve güvenlik önlemleri nedeniyle bölgeye elektrik verilemediği için bağlantı için gerekli olan enerjiyi jeneratörlerle sağladık.

Yıkılan binalardaki portatif alanlar yerine portatif istasyonları, karavan tipi portatif araçları ve yeni alanları aktif hale getirmek için zamanla yarışıyoruz. Şimdiye kadar 220’den fazla yeni site aktivasyonu sağlayarak deprem öncesi seviyenin üzerine çıkmayı başardık. Yeni kurulan taşınabilir baz istasyonlarımız ve diğer baz istasyonlarımızı güçlü fiber altyapımız ile entegre ettik. Böylece taşınabilir altyapıda kapasitemizi maksimuma çıkardık” dedi.

Depremin hemen ardından kriz masası oluşturduklarını ve bölgenin ihtiyaçlarını karşılamak için seferber olduklarını vurgulayan Önal, depremin ardından ilk gün gittiği deprem bölgesinde yaşadıklarını ve yaptıkları çalışmaları da anlattı. . Bölgede yerleşik ve misyon sahibi Türk Telekom Kümelenmesi bünyesinde iştirak ve taşeron çalışanlar dahil olmak üzere yaklaşık 3 bin 500 çalışanın afetten doğrudan etkilendiğine işaret eden Önal, “Türk Telekom olarak her ilde bir kurumuz. Bu afette operasyonel imkanlarımızı tam kapasite kullanıyoruz.Sürecin en başından beri AFAD ile koordineli hareket ettik.Türkiye’nin birçok ilinden ve her kademeden 1.400’ü aşkın çalışma arkadaşımızla birlikte iletişimi yeniden sağlamak ve sürekliliğini sağlamak için deprem bölgelerine gittik.”

65 KİŞİ KURTAR, 2 MİLYAR TL BAĞIŞ YAP

Asli görevlerinin yanı sıra istekli Türk Telekom çalışanlarından oluşan Türk Telekom Arama Kurtarma Ekibinin (TTAKE) ilk saatlerden itibaren AFAD uyumlu olarak aralıksız çalıştığını kaydeden Önal, 138 istekli çalışanın 65 kişiyi içinden çıkardığını anlattı. enkaz canlı. Şirket, depremzedelerin ihtiyaçları için AFAD’a 2 milyar TL bağışta bulundu.

BAZ İSTASYONLARI RİSKLİ BİNALARDAN TAŞINACAK

CEO Ümit Önal, olası İstanbul depremiyle ilgili çalışmaları hakkında soruları yanıtladı. Türk Telekom’un bu konudaki önceliği, riskli binalardaki baz istasyonlarını sağlam binalara taşımak olacaktır. Bunun için şirket çeşitli kamu kurumlarıyla iş birliği içinde çalışacak.

Önal, kamu binalarında baz istasyonları kurulmasının da önünü açtığını, bunun sektöre büyük katkı sağlayacağını ifade etti. Önal, baz istasyonuyla ilgili çeşitli sağlık sorunlarına yol açan asılsız bilgilerin kamuoyuna duyurulması gerektiğini de söyledi.

ULUSAL KALKINMA İÇİN PİLOT ÇALIŞMASI YAPILMALI

Önal, ilk günden itibaren daha fazla yapısal önlem almak için afete uyum merkezleri başta olmak üzere eyaletteki ilgili düzenleyici kurumların yanı sıra işletmecilerin de bu bağlantıyı canlı tutmak için neler yapması gerektiğini konuştuklarına işaret ederek, pilot çalışmanın 2018’de gerçekleştirileceğine işaret etti. Son depremlerle birlikte yeniden gündeme gelen ulusal dolaşım sorunu. Yapılması gerektiğini açıkça belirtti.

Önal, “Ulusal dolaşım sorununu yorumlarken olağan zamanlar ile afet zamanlarını farklı değerlendirmek gerekiyor. Türk Telekom olarak afet zamanlarında ulusal dolaşım yapmakta hiçbir tereddütümüz yok.

Öte yandan konunun teknik boyutları ve riskleri var. Afet öncesi bunları konuşup gözlemledik. Tüm operatörler olarak önümüzdeki dönemde bu konuya daha yakından odaklanacağız, yakın dönemde çok daha geniş bölgelerde kontrollü tatbikatlar yapmayı planlıyoruz. Normal zamanlarda bahsin boyutu değişir.”

2022 NET KÂRI 4 MİLYAR TL’Yİ AŞTI

Türk Telekom’un KAP’a açıklanan finansal sonuçlarına göre 2022’de 48 milyar 42 milyon TL gelir elde eden şirket, yıllık yüzde 40,2 artışla gelir büyümesini sürdürdü.

2022 yılında faiz, amortisman ve vergi öncesi karı (FAVÖK) 19 milyar 148 milyon TL’ye ulaşan Türk Telekom, FAVÖK marjını yüzde 39,9 olarak açıkladı. Türk Telekom’un 2022 net karı 4 milyar 135 milyon TL oldu. Şirketin 2022 yılı yatırım harcamaları ise 13 milyar 931 milyon TL olarak kayıtlara geçti.

FİBER ŞEBEKE 403 BİN MİLE ÇIKTI

Türk Telekom’un fiber ağı 2022 yıl sonu itibarıyla 403.000 kilometreye ulaştı. 2021 yılı prestijiyle 30,2 milyon haneyi aşan şirketin fiber ağı, 2022 yılsonu itibarıyla 31,4 milyon haneyi kapsıyor. FTTC (Fiber to the Field Closet) hane kapsaması arttı 21 milyona, FTTH/B (Fiber To The Home/Bina) hane halkı kapsama alanı ise 2022 sonunun prestijiyle 10,4 milyona yükseldi.

2022 yılsonu itibarıyla toplam fiber abone sayısı 11,5 milyona ulaştı. Türk Telekom’un net abone kazanımı sabit internette 500 bin, mobilde 1,5 milyon olmak üzere 1 milyon oldu. Mobilde LTE kullanıcısı başına aylık ortalama data kullanımı 2021 sonunda 10,2 GB iken, 2022 sonunda yüzde 24,1 artarak 12,7 GB oldu. Şirketin toplam 52,8 milyon abonesi bulunuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu